Dag 28 - Den finaste platsen du har varit på

Jag har rest ganska mycket under mina år och har vart på många helt underbara platser. Men dom två finaste ställena, om man ska tänka stereotypiskt paradis, är nog Maldiverna och Tobago.
Maldiverna var jag på när jag var ganska liten i 3 veckor (tror jag) men jag minns ändå precis hur overkligt vackert det var. Vi bodde i en bungalow helt själva på en öde, milslång, kritvit sandstrand. Det var inget golv inne i hyddan, alltså bara vit sand. Taket var av palmblad och det kom in massor med små odlor som satt på väggarna. Vi bodde på en väldigt liten ö (man kunde gå runt hela vattenkanten på säkert en kvart) med en lunchrestaurang och en middagsrestaurand (båda var bara två stora tält) och vi var dom enda (och typ första) turisterna där, så alla var hur trevliga som helst.
Bild på Maldiverna(inte tagen av mig). Maldiverna blev ju vädligt översvämmade av flodvågen i Thailand osv och öarna kommer antagligen inte finnas så länge till, så jag vill verkligen hinna åka dit igen!
Tobago, en ö i Karibien, var jag på i slutet av 8an i 2 veckor. Då bodde vi också i en bungalow uppe i "regnskogen" med stranden precis nedanför. Det var otroligt ociviliserat och isolerat från resten av världen. Säkert 75% av civilbefolkningen hade aldrig sett en vit människa IRL. Och jag som hade jätteblondt långt hår då fick många "efter" mig som pekade och ville ta på håret osv. Stränderna var iallafall världens paradis. Och vi tog även dagsturer i både regnskogen och djungeln.
4 bilder från när vi var där. 3e är på min brorsa som var uberfjorre då hehhh (håret)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0