Dag 14 - Någon/något som har haft störst inverkan på mig

Jättesvår fråga ju. Men helt ärligt, dom två personer som haft stört inverkan på mig till den jag är idag, är min mamma och William. Min mamma hade en väldigt jobbig period i livet, det började med att min mormor dog. Det höll i sig i säkert 3-6 år och har nästan precis gått över (bara någon månad sen). Vill inte gå in på saken men det resulterade iallafall i att min mamma förlorade nästan allt - jobbet, pappa (skiljde sig), nästan huset och nästan mig och mina syskon. Det har iallafall gjort så att jag inte hade världens bästa uppväxt dom åren. Hade det jättejobbigt hemma osv, och det har nog påverkat mycket hur jag är idag. Nu mår min mamma i allafall prima och jag har det perfekt hemma med en underbar familj. Älskar henne så mycket, hon är min förebild. Hon är så himla stark.
Att William har haft så stor inverkan på mig kanske låter klyschigt, men det är faktiskt sant. Vi har vart på g/"tillsammans" i över ett år nu och jag har verkligen förändrats så sjukt mycket personlighetsmässigt. Inte nog med det så har jag faktiskt "hittat mig själv", hur töntigt det än låter. Visste verkligen inte vem jag var innan, t.ex vissa karaktärsdrag och svagheter, som jag är medveten om idag som formar mig till den jag är. Jag hade dessutom så sjukt mycket sämre självförtroende. Har fortfarande väldigt dåligt, men det är verkligen så mycket bättre. Nu vet jag precis vem jag är, vad jag har för svagheter, starka sidor, åsikter om saker och ting (syftar inte politiskt lol), vad jag föredrar och inte.
Och sist men inte minst, av både mamma och William. Jag är 10000 gånger starkare, vilket syns i både mitt utseende och mest i min personlighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0