Flyttar i augusti

Har ju inte berättat det, men den 15 augusti flyttar jag med min pappas "familj" (hans flickvän och mina syskon). Vi bor just nu i en villa i Gamla Enskede, Skogskyrkogården, och innan vi flyttade in här bodde faktiskt Linda Rosing och Fadde här hehe. Vi hyr bara det huset, och har bott här i typ 5 år tror jag. Ägaren till huset bor i Kina (tror jag) och har nu bestämt sig för att sälja det. Men vi vill inte köpa (pappa vill bara hyra, nån "business-tanke") så nu ska vi flytta in i ett hus som ligger ca 2 km bort, i Enskede (T-bana Svedmyra). Familjen som bor där nu ska flytta till Qatar (något sorts land nära Saudi tror jag). Huset är stort och superfint och mycket är helt nyrenoverat. Övervåningen består av 4 sovrum (Pappa&Lindas, Marias, Manges och Nilles), ett stort badrum och ett kontor. Mellanvåningen är stort vardagsrum, matsal, kök, badrum och lite sånt. Jag får hela källaren för mig själv, som är heeeelt nyrenoverad (mitt rum är inte ens klart) så det är så fint! Det är mitt rum, gästrum, stort "badrum" med helt ny dusch, bastu, stor tvättstuga osv. Jag har fått förfrågan att ha rum i källaren hos mamma också, men har lite "fobi" för källare egentligen, i och med spindlar osv. Men eftersom att detta är helt nyrenoverat så blir det nog bra! Får ju privacy, eget badrum och dusch, och egen utgång/ingång osv.
Mitt rum som håller på att renoveras atm. Kommer bli ett helt nytt och fint ekgolv och så är det vita väggar i "sten".
Min egna hela nyrenoverade dusch.
Bastun
Matsalen
Vardagsrummet
En del av köket.
En del av altanen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0