Don't wait for your ship to come in - swim out to it.

Idag började jag skolan med gympa på Eriksdalsbadet, simmade 1 km och det var såå skönt efter! Förut försökte jag simma med mami typ en gång i veckan (eftersom att jag inte tränar något på fritiden) men det har inte blivit av nu. Men nu har jag bestämt mig för att börja med det igen. Det tar bara ca 30 min att simma 1 km bröstsim, men det är så bra träning! Min gympalärare snackade med mig om det, och sa att när man simmar tränar man alla muskler samtidigt. Har kort på Eriksdalsbadet, och det är inte dyrt alls. Dessutom tycker jag att det är rätt skönt (och fräscht) att slippa svettas, och därmed bara duscha av kloret och ingen "eftersvettning" osv... Dessutom är det ju så avslappnande! Och jag tycker att det luktar så gott i badhus :D
Det är skönast att vara där på förmiddagen på helgen, då det inte är mycket folk alls (typ 3 tanter....), eftersom att jag såklart inte kan på veckodagarna på dagen! Och på eftermiddagen är det så mycket folk...
En nackdel är väl en av mina störtsa fobier, vilket är golvet (kaklet) på badhus. Spyr typ av tanken att gå i kallt slemmigt vatten som är fyllt av andra människors pubishår, tåludd, plåster, fotvårtor osvvvvvv..... så jävla äckligt. Får väl börja ta med mig badtofflor i plast eller typ "flipflops" haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0